Що таке автобіографія
У тих, хто влаштовується працювати, можуть попросити скласти автобіографію. У цьому документі мають бути не лише професійні досягнення, а й особисті дані. Роботодавець може запропонувати заповнити встановлену у нього форму або написати життєпис згідно із загальноприйнятими вимогами до документів такого типу. Як це зробити, підкаже LC Work.
Загальні правила написання
Автобіографія – це короткий виклад інформації про себе, основні етапи життя та кар’єри. Вона відрізняється від резюме тим, що дані в ній мають сформувати загальне враження про кандидата, продемонструвати його соціальний статус, приховані професійні можливості. У ній описуються й ті місця роботи та посади, які для конкретної вакансії не мають значення.
Автобіографія потрібна не для всіх компаній. Найчастіше її вимагають під час влаштування на роботу до великих комерційних підприємств чи держустанов. Вона показує, яких успіхів здобувач досяг, чи зміг піднятися службовими сходами тощо. Крім того, цей документ є корисним джерелом додаткових відомостей про його особистість, переваги та недоліки, особливості характеру загалом.
Особливих шаблонів для складання біографії нема. Проте вона має бути ємною та лаконічною, приблизно на один аркуш А4, максимум на два. Занадто довгий документ рекрутери можуть навіть не прочитати до кінця і не дізнаються про якісь важливі характеристики претендента.
Також слід дотримуватись ділового стилю написання. Втім, якщо вакансія передбачає креативність, можна виявити фантазію. Текст має бути грамотним, без помилок, формулювання – чіткими та зрозумілими. Найчастіше саме на різні недоліки звертають більше уваги, ніж на форму написання.
Водночас, складаючи автобіографію, кандидат має дотримуватись хронологічного порядку. Правильна хронологія нічого особливого про претендента не скаже, а от якщо він збиватиметься і стрибатиме з одного періоду життя на інший, то справить враження розсіяної і неуважної людини.
У документі обов’язково треба наводити лише правдиві дані. Якщо з часом обман розкриється, у співробітника можуть виникнути проблеми, аж до втрати довіри та навіть звільнення через невідповідність корпоративним цінностям.
Як написати автобіографію
Але все ж таки у складанні автобіографії для роботи сформувалися певні традиції. Існує загальноприйнятий зміст, якого рекомендується дотримуватись.
Заголовок
Вгорі аркуша у центрі з великої літери слід підписати документ словом «автобіографія».
Ім’я
Далі слід представитися, написати прізвище, ім’я, по батькові, а також дату та місце народження. Розповідь має починатися зі слів: «Я, Петренко Петро Петрович, народився…».
Освіта
Описуючи середню освіту, кандидат має вказати лише те, коли та яку школу закінчив. А на освіті після школи слід зупинитись докладніше – період навчання, назва середньо-спеціального і/чи вищого навчального закладу, факультет, спеціалізація тощо.
Кар’єра
Під час розповіді про кар’єрний шлях необхідно позначити роки роботи на минулих місцях, назви компаній, посади, які здобувач там обіймав. Описати обов’язки, службові здобутки, причини звільнення. Також можна і потрібно згадати про підвищення, нагороди, заохочення. Інформація про винаходи, наукові праці, патенти та публікації у ЗМІ також охарактеризують здобувача з позитивного боку.
Склад сім’ї
Тут потрібно коротко розповісти про сім’ю, чоловіка чи дружину, дітей, якщо вони є.
Військова служба
Чоловіки обов’язково мають написати про те, де і коли проходила їхня військова служба, вказати звання.
Родинні зв’язки
Окремо можна згадати про батьків, сестер і братів, роки їхнього народження, професію, місце навчання. Ці відомості слід внести наприкінці біографії після основного тексту.
Підпис та дата
Підписує та датує автобіографію укладач, тобто претендент. Дата, як завжди, ставиться зліва, підпис – праворуч під текстом.
Приклад автобіографії
Автобіографія приклад може бути таким: